Lukkien

‘’… ik geloof dat de manier van de edit bijdraagt aan een completer en geloofwaardiger verhaal’’

Veel creatieve vrijheid: daar wordt Ivo blij van. Voor Lukkien heeft hij een reclame voor ING gemonteerd. Aan het begin kreeg hij een harde schijf met daarop al het materiaal, het editen van de video deed hij op afstand. Net zo makkelijk! Hieronder neemt Ivo je mee in zijn case:

Voor Lukkien heb ik een reclame van ING gemonteerd. Aan het begin van de dag kreeg ik een harde schijf met het geschoten materiaal en een shotlist, die op de set de leidraad was geweest. De briefing was kort en duidelijk; zoek in het materiaal naar de meest mooie en aansprekende beelden en zorg ervoor dat de volgorde de voice-over versterkt en waar nodig met gevoel aanvult.

‘’… ik geloof dat de manier van de edit bijdraagt aan een completer en geloofwaardiger verhaal’’

Ik vond de opdracht erg leuk. Allereerst omdat ING een groot bedrijf is en de reclame op tv zou komen. Daarnaast waren de gemaakte beelden van hoge kwaliteit en erg mooi geschoten. Wat ook fijn was, was dat ik veel creatieve vrijheid kreeg om het verhaal te vertellen doormiddel van de aangeleverde beelden.

Het verloop van de dag ging als volgt:
Eerst heb ik grondig het script en de shotlist doorgelezen omdat daar voor mij de meeste informatie te vinden was over het eindproduct. Toen heb ik een aantal keer achter elkaar de voice-over en de muziek geluisterd en aantekeningen gemaakt wat in het kort de boodschap van de video is. Hierna heb ik geïnventariseerd wat voor beelden waar zouden moeten komen om het verhaal te versterken. Daarna ben ik de beelden gaan spotten en rangschikken in verschillende video lagen van mooi naar minder mooi. Het spotten kostte de meeste tijd, maar toen dat gedaan was vielen de plaatjes redelijk snel in elkaar. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat omdat ik geloof dat de manier van de edit bijdraagt aan een completer en geloofwaardiger verhaal.

Heb je vragen of behoefte aan meer informatie?

Neem dan contact op met Lynn de Vriend via: